Nu op de radio: Archipel in de ochtend

Biologisch. Dat proef je, dat merk je.

U bekijkt nu een bericht uit het archief van FlakkeeNieuws van 2007 en ouder.

Op maandag 8 augustus 2005 start de nieuwe mediacampagne 'Biologisch. Dat proef je, dat merk je'. Deze campagne moet duidelijk maken dat je met het kiezen voor biologische produkten een bijdrage levert aan een beter milieu en aan dierenwelzijn. Biologische landbouw is volop in ontwikkeling. Het aanbod en de verkoop van biologische producten groeit ieder jaar. De overheid vindt dit belangrijk, omdat biologische landbouw goed is voor de natuur en dieren. Om de groei vast te houden is het van belang dat meer consumenten kiezen voor biologische producten.


In de campagne 'Biologisch. Dat proef je, dat merk je' vertellen boer, winkelier en kok waarom ze voor biologisch kiezen. Maar al werken alle partijen mee, uiteindelijk is het toch de consument die met zijn aankoopgedrag in belangrijke mate bepaalt hoe snel de biologische landbouw zich in de toekomst ontwikkelt. Daarom staat de consument centraal in de campagne.

De Postbus 51 campagne start op maandag 8 augustus 2005 en loopt door tot half september 2005. Behalve de TV-spotjes zijn er ook radiospots (start 22 augustus) en is informatie op internet beschikbaar (www.minlnv.nl/biologisch). Daarnaast krijgt biologisch voedsel de komende jaren extra aandacht door (onder andere) artikelen in dag- en weekbladen en promotie acties. De campagne is een onderdeel van afspraken tussen supermarkten, levensmiddelenfabrikanten, cateraars, overheid, banken en maatschappelijke organisaties om de biologische productie te stimuleren. Dit convenant loopt tot eind 2007.

We zien dat je waarschijnlijk software gebruikt die onze reclamebanners ontregelt. Dat vinden we jammer, de enige inkomsten die FlakkeeNieuws heeft zijn namelijk de inkomsten van reclame. Hiervan betalen we o.a. de kosten van de server waarop deze website staat en waardoor je dus het nieuws kan lezen wat je nu wilt lezen. Help ons door FlakkeeNieuws.nl te whitelisten in je adblocker en dus een uitzondering te maken voor deze website. Hartelijk dank!

Terug naar homepagina