Gemeente Middelharnis werkt aan verbetering dienstverlening
De overeenkomst zal ondertekend worden door elf wonen-, welzijn- en zorgaanbieders, een vertegenwoordiger namens de cliënten en een bestuurlijk vertegenwoordiger van de gemeente.
Het loket zal in de toekomst dé centrale plaats worden waar inwoners terechtkunnen voor informatie op het terrein van wonen, welzijn en zorg. In de Wet maatschappelijke ondersteuning (die zoals het er nu naar uitziet op 1 januari 2007 van kracht wordt) worden gemeenten verplicht om zo’n loket in te richten. De gemeente Middelharnis wil dit in nauwe samenwerking met de wonen-, welzijn- en zorgaanbieders en de cliënten doen.
Het is de bedoeling dat het loket in april 2007 open gaat. Naar verwachting zal op dat moment de klantenbalie in het gemeentehuis klaar zijn waarin het loket ook een plaats krijgt. Vooruitlopend op de fysieke opening is het de bedoeling dat het loket vanaf 1 januari 2007 al telefonisch en digitaal bereikbaar is.