Nu op de radio: Ons Eiland, Altijd Dichtbij

Gemeente Goedereede nummer 1 in landelijke test AD

U bekijkt nu een bericht uit het archief van FlakkeeNieuws van 2007 en ouder.

Het Algemeen Dagblad voerde in 2006 een test uit onder 75 grote en kleine gemeenten. De krant stuurde een vijftal e-mails over uiteenlopende onderwerpen. De gemeente Goedereede beantwoordde niet alleen de gestelde vragen op de juiste manier, maar deed dat ook binnen korte tijd.

Het AD hield de test in samenwerking met de stichting Instituut voor Telecom Organisatie (ITO). Daartoe werden 75 Nederlandse gemeenten verspreid over het hele land benaderd met vijf verschillende vragen. Het AD brengt daarmee in kaart hoe het gesteld is met de kwaliteit van de dienstverlening in die gemeenten. De resultaten staan op de website van het Algemeen Dagblad: www.ad.nl.

De vragen varieerden van een spoedvraag over een verlopen paspoort tot een vraag over de regels voor het plaatsen van een dakkapel. De antwoorden werden op drie criteria beoordeeld; de reactiesnelheid, de kwaliteit van het antwoord en de mate van dienstverlening. Uit de test kwam de gemeente Goedereede als beste van alle geteste gemeenten uit de bus, boven gemeenten als Amsterdam en Uden.

Burgemeester Van de Velde-de Wilde reageert enthousiast op het nieuws dat haar gemeente de winnaar is van de test van het Algemeen Dagblad. “Dit is heel mooi nieuws, en het geeft aan dat onze inspanningen om de dienstverlening aan onze klanten te verbeteren hun vruchten afwerpen. Een pluim op de hoed van onze medewerkers. Een goed contact tussen inwoners en de gemeente valt of staat met de inzet van de mensen in het gemeentehuis”, aldus Van de Velde-de Wilde.

Wethouder Feller, die verantwoordelijk is voor dienstverlening en ICT van de gemeente vindt het resultaat een geweldige opsteker. “Het bewijs is geleverd dat onze plannen en de inzet van onze mensen resultaat oplevert. We zijn er nog niet, maar we zijn blijkbaar op de goede weg”, zegt Feller in reactie op de uitslag.

De gemeente Goedereede investeert in dienstverlening en in de communicatie met haar inwoners. Het vorig jaar geopende publieksplein fungeert regelmatig als voorbeeld voor andere gemeenten. Daarnaast werd afgelopen zomer de website volledig vernieuwd. De medewerkers van de gemeente volgen regelmatig cursussen om de dienstverlening op een hoog peil te houden.

We zien dat je waarschijnlijk software gebruikt die onze reclamebanners ontregelt. Dat vinden we jammer, de enige inkomsten die FlakkeeNieuws heeft zijn namelijk de inkomsten van reclame. Hiervan betalen we o.a. de kosten van de server waarop deze website staat en waardoor je dus het nieuws kan lezen wat je nu wilt lezen. Help ons door FlakkeeNieuws.nl te whitelisten in je adblocker en dus een uitzondering te maken voor deze website. Hartelijk dank!

Terug naar homepagina