Gemeente start met klantcontactanalyse

logo_goeree-overflakkeeDe gemeente Goeree-Overflakkee verbetert de dienstverlening op basis van de klantbehoefte. Daarvoor is het belangrijk om een duidelijk beeld te hebben van de klantvragen. Wie benaderen de gemeente en met welke vragen? Welke producten en diensten vragen zij van de gemeente? Op maandag 10 februari start deze klantcontactanalyse. Het contact met de gemeente (telefonisch en aan de balie) duurt daarom mogelijk iets langer.

Verbetering dienstverlening
De gemeente Goeree-Overflakkee streeft ernaar om 80% van de klantvragen door het Klant Contact Centrum te laten beantwoorden. Voor klanten betekent dit dat als zij bellen met het algemene nummer (14 0187) zij direct een antwoord krijgen of op een andere manier geholpen worden. Doorverbinden is dan niet meer nodig. Dit geldt ook voor vragen die aan de balie of via de website worden gesteld. Alle vragen komen centraal binnen bij het Klant Contact Centrum waar de meeste vragen direct kunnen worden afgehandeld.

Klantcontactanalyse
Om de gemeentelijke organisatie klantgerichter te laten werken is een goede samenwerking tussen de afdelingen maar vooral tussen de medewerkers van het Klant Contact Centrum (frontoffice) en de vakspecialistische medewerkers (backoffice) nodig. De eerste stap in dit proces is in kaart brengen wie er vragen stellen (inwoners, ondernemers of bezoekers), via welke kanalen (telefonisch, digitaal, schriftelijk of persoonlijk), hoeveel tijd de beantwoording kost, hoe complex de vragen zijn en welke vragen relatief vaak voorkomen.

Klantcontacten duren iets langer
De gemeente Goeree-Overflakkee start op maandag 10 februari 2014 met de klantanalyse. Gedurende drie maanden worden klanten zowel aan de balie (voor niet-burgerzakenproducten) als telefonisch gevraagd deel te nemen aan een korte enquête. De vragen hebben betrekking op onder meer leeftijd, woonplaats, geslacht, het onderwerp waarover de vraag gaat of het product dat wordt aangevraagd. Dit zorgt ervoor dat contact met de gemeente iets langer duurt waardoor er mogelijk langere wachttijden ontstaan. Om dit zoveel mogelijk te beperken is extra personeel ingehuurd voor het Klant Contact Centrum.

Verwachting voor de toekomst
Als het klantbeeld in kaart is gebracht, is duidelijk welke afdelingen de meeste klantcontacten hebben, met welke vragen klanten de gemeente benaderen en met welke frequentie. Voor deze vragen kan de beantwoording al geformuleerd worden, zodat in de toekomst beter ingespeeld kan worden op de klantvraag. Uw medewerking is daarom van groot belang voor het realiseren van een betere dienstverlening.

Meer nieuws van Goeree-Overflakkee:

FrameWave Studios geopend door Ada Grootenboer en Dave von Raven

Burgemeester Ada Grootenboer en leadzanger van The Kik Dave von Raven hebben dinsdag 25 juni 2019 in aanwezigheid van een kleine honderd gasten de vier oefen- en opnamestudio’s van...

112-storing: politie geeft alternatief noodnummer

Alarmnummer 112 was op maandagmiddag 24 juni 2019 niet bereikbaar door een landelijke storing bij KPN. Er was een speciaal noodnummer door de landelijke politie geopend. Mensen in nood...

Werkzaamheden duikwrak Le Serpent in Grevelingen afgerond

Afgelopen vrijdag 21 juni 2019 zijn de werkzaamheden aan scheepswrak Le Serpent in de Grevelingen afgerond. Inmiddels is het tijdelijke duikverbod opgeheven en is het scheepswrak weer...

Fort Prins Frederik krijgt kanon cadeau van Fort Sabina

Donderdag 13 juni 2019 ontving Fort Prins Frederik van 'zuster' Fort Sabina een kanon. Fort Sabina schonk het kanon om de onderlinge verbondenheid en samenwerking tussen beide forten te...

Honderden blije gezichten tijdens Truckrun 2019

Zaterdag 15 juni 2019 werd de traditionele Truckrun van Goeree-Overflakkee gereden. De bewoners van de Zuidwester zorgden, samen met de chauffeurs van en rondom Goeree-Overflakkee, voor een...

Ankie van Wageningen ontvangt Koninklijke onderscheiding

Zaterdag 15 juni 2019 werd mevrouw Ankie van Wageningen benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Burgemeester Ada Grootenboer-Dubbelman van de gemeente Goeree-Overflakkee reikte de...

De Kreek in Ouddorp tijdelijk gesloten door burgemeester

De burgemeester van de gemeente Goeree-Overflakkee, mevrouw Grootenboer-Dubbelman, heeft besloten om horecabedrijf De Kreek van vrijdag 14 juni tot en met donderdag 20 juni 2019 te sluiten....

Vuurtoren Ouddorp mag nog niet open voor publiek

De rechter in Rotterdam heeft begin juni 2019 beslist dat de vuurtoren in Ouddorp nog niet open mag voor publiek. De gemeente Goeree-Overflakkee heeft een vergunning verleend voor het...

Auto vliegt in brand bij ongeval Middelharnis

Zaterdagavond 8 juni 2019 omstreeks 23:40 uur troffen voorbijgangers een brandende auto aan op de Industrieweg in Middelharnis. Het voertuig had een boom en een lantaarnpaal geraakt en is...

Piet van Putten uit Ooltgensplaat Koninklijk onderscheiden

Donderdag 6 juni 2019 werd de heer Piet van Putten benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Burgemeester Ada Grootenboer-Dubbelman van de gemeente Goeree-Overflakkee reikte de...

We zien dat je waarschijnlijk software gebruikt die onze banners ontregelt. Dat vinden we jammer, de enige inkomstenbron die FlakkeeNieuws heeft zijn namelijk de inkomsten van reclame. Help ons door FlakkeeNieuws te whitelisten in je adblocker. Hartelijk dank!

Terug naar homepagina