Gemeente start met klantcontactanalyse

logo_goeree-overflakkeeDe gemeente Goeree-Overflakkee verbetert de dienstverlening op basis van de klantbehoefte. Daarvoor is het belangrijk om een duidelijk beeld te hebben van de klantvragen. Wie benaderen de gemeente en met welke vragen? Welke producten en diensten vragen zij van de gemeente? Op maandag 10 februari start deze klantcontactanalyse. Het contact met de gemeente (telefonisch en aan de balie) duurt daarom mogelijk iets langer.

Verbetering dienstverlening
De gemeente Goeree-Overflakkee streeft ernaar om 80% van de klantvragen door het Klant Contact Centrum te laten beantwoorden. Voor klanten betekent dit dat als zij bellen met het algemene nummer (14 0187) zij direct een antwoord krijgen of op een andere manier geholpen worden. Doorverbinden is dan niet meer nodig. Dit geldt ook voor vragen die aan de balie of via de website worden gesteld. Alle vragen komen centraal binnen bij het Klant Contact Centrum waar de meeste vragen direct kunnen worden afgehandeld.

Klantcontactanalyse
Om de gemeentelijke organisatie klantgerichter te laten werken is een goede samenwerking tussen de afdelingen maar vooral tussen de medewerkers van het Klant Contact Centrum (frontoffice) en de vakspecialistische medewerkers (backoffice) nodig. De eerste stap in dit proces is in kaart brengen wie er vragen stellen (inwoners, ondernemers of bezoekers), via welke kanalen (telefonisch, digitaal, schriftelijk of persoonlijk), hoeveel tijd de beantwoording kost, hoe complex de vragen zijn en welke vragen relatief vaak voorkomen.

Klantcontacten duren iets langer
De gemeente Goeree-Overflakkee start op maandag 10 februari 2014 met de klantanalyse. Gedurende drie maanden worden klanten zowel aan de balie (voor niet-burgerzakenproducten) als telefonisch gevraagd deel te nemen aan een korte enquête. De vragen hebben betrekking op onder meer leeftijd, woonplaats, geslacht, het onderwerp waarover de vraag gaat of het product dat wordt aangevraagd. Dit zorgt ervoor dat contact met de gemeente iets langer duurt waardoor er mogelijk langere wachttijden ontstaan. Om dit zoveel mogelijk te beperken is extra personeel ingehuurd voor het Klant Contact Centrum.

Verwachting voor de toekomst
Als het klantbeeld in kaart is gebracht, is duidelijk welke afdelingen de meeste klantcontacten hebben, met welke vragen klanten de gemeente benaderen en met welke frequentie. Voor deze vragen kan de beantwoording al geformuleerd worden, zodat in de toekomst beter ingespeeld kan worden op de klantvraag. Uw medewerking is daarom van groot belang voor het realiseren van een betere dienstverlening.

Meer nieuws van Goeree-Overflakkee:

Getuigenoproep diefstal en brand in Dirksland

De politie is op zoek naar getuigen. In de nacht van maandag 16 op dinsdag 17 september 2019 stond omstreeks 02:30 uur een bouwcontainer in brand aan de Amberlaan in Dirksland. De politie...

Iets goeds doen voor een ander met je bedrijf

GOvoorelkaar, het online platform voor vrijwilligerswerk en burenhulp op Goeree-Overflakkee, daagt alle ondernemers op het eiland uit om in september iets goeds te doen. De bedrijven gaan...

Cheque voor Van Weel-Bethesda Ziekenhuis en hospice Calando

Op 11 september 2019 heeft de Landarbeidersvereniging De Vooruitgang uit Middelharnis ter ere van hun 100-jarig bestaan twee cheques van maar liefst 5000 euro uitgereikt. Een aan de...

Ongeval met twee auto's en auto te water

Woensdagavond 11 september 2019 heeft er een ongeval plaatsgevonden op de Oudelandsedijk tussen Middelharnis en Stad aan ’t Haringvliet. Het ongeval vond omstreeks 18:00 uur plaats in...

Veel water voor Havenconcert Goedereede

De elfde editie van het Havenconcert Goedereede is zaterdag 7 september 2019, deels in het water gevallen. De weersvoorspellingen veranderden met het uur. De verschillende weerapps gaven...

Schuurfeest goed verlopen, fraudeur krijgt boete

Zaterdag 7 september 2019 hield de politie toezicht bij een schuurfeest in Dirksland. De sfeer was goed. Volgens een politiewoordvoerder heeft er slechts een klein incident afgespeeld, wel...

Brand in woning Stad aan 't Haringvliet

Brandweerlieden zijn zaterdagmorgen 7 september 2019 opgeroepen om naar Stad aan ’t Haringvliet te gaan. Aan de Oranjelaan zag iemand rook uit een woonhuis komen. Toen de brandweer...

Burgemeester Ada Grootenboer-Dubbelman herbenoemd als burgemeester

Burgemeester Ada Grootenboer-Dubbelman is bij koninklijk besluit herbenoemd als burgemeester van Goeree-Overflakkee, voor een nieuwe periode van zes jaar. Op 17 april 2019 besloot de...

Krachten gebundeld om ouderen weer onbezorgd actief te laten zijn

Vanaf oktober 2019 zal op vier plekken op Goeree-Overflakkee een cursus valpreventie van start gaan. In Dirksland, Ooltgensplaat, Middelharnis en Goedereede of Ouddorp kan de cursus Zicht...

Met hoeveel prijzengeld gaat Dirksland naar huis in Miljoenenjacht?

Vijftig inwoners van Dirksland uit postcodegebied 3247 strijden om prijzen tot wel vijf miljoen euro in de tv-show Postcode Loterij Miljoenenjacht'. Zij wonnen bij de Postcode Loterij een...

We zien dat je waarschijnlijk software gebruikt die onze banners ontregelt. Dat vinden we jammer, de enige inkomstenbron die FlakkeeNieuws heeft zijn namelijk de inkomsten van reclame. Help ons door FlakkeeNieuws te whitelisten in je adblocker. Hartelijk dank!

Terug naar homepagina