Nu op de radio: Archipel bij nacht

Aanvraag reisdocumenten tijdelijk niet mogelijk

In verband met de invoering van de tienjarige geldigheid van het paspoort en de Nederlandse identiteitskaart is het van donderdag 6 maart tot en met zaterdag 8 maart 2014 niet mogelijk om een nieuw reisdocument aan te vragen bij de gemeente.

Op zondag 9 maart 2014 wordt de geldigheidsduur van het paspoort en de Nederlandse identiteitskaart voor personen die 18 jaar en ouder zijn verlengd van vijf naar tien jaar. Daarom wordt een nieuw model van de documenten ingevoerd en is het aanvraagsysteem tijdelijk niet in gebruik.

Paspoorten en identiteitskaarten die zijn aangevraagd op of vóór woensdag 5 maart 2014 zijn binnen de gebruikelijke levertijden gereed.

Meer informatie
Wilt u meer informatie over de overgang naar de tien jaar geldige documenten, over spoedaanvragen of over noodpaspoorten? Dan kunt u contact opnemen met het Klant Contact Centrum van de gemeente via telefoonnummer 14 0187.