Nu op de radio: Archipel in de ochtend

Het waterschap doet meer dan je denkt

logo-hdWaterschap Hollandse Delta startte maandag 9 januari 2012 de publiekscampagne 'Het waterschap doet meer dan je denkt'. Daarmee wil het waterschap inwoners, agrariërs en bedrijven de komende twee weken goed informeren over de betekenis van het waterschap voor het dagelijkse leven.

Uit een enquête onder inwoners, agrariërs en ondernemers op de Goeree-Overflakkee, Voorne-Putten, Hoeksche Waard, IJsselmonde en het Eiland van Dordrecht, blijkt dat veel mensen steeds beter weten wat een waterschap doet, maar dat het beeld nog niet volledig is.

De campagne wekt de nieuwsgierigheid op door het gebruik van foto's met opvallende visuele symbolen. Deze maken het werk en de functie van het waterschap duidelijk. Op deze manier vertaalt waterschap Hollandse Delta zijn kernactiviteiten in verschillende in het oog springende voorwerpen. Zo komen bijvoorbeeld het schoonmaken van het rioolwater, het bewaken van dijken, het op peil houden van de waterstand en het onderhouden van wegen in de campagne naar voren.

De publiekscampagne verschijnt in de huis-aan-huis-bladen en op abri's, bussen, billboards en reclameborden op de Zuid-Hollandse eilanden.