Goedereede scoort hoog in tevredenheidsonderzoek
Om de tevredenheid van haar inwoners in kaart te brengen hield de gemeente Goedereede in het najaar van 2006 een onderzoek onder een groep van 1.200 willekeurig gekozen inwoners. De inwoners gaven de gemeente een rapportcijfer per burgerrol. De resultaten van het onderzoek zijn nu openbaar. In alle zes de rollen scoorde de gemeente Goedereede boven het gemiddelde.
Het tevredenheidsonderzoek werd in 55 Nederlandse gemeenten uitgevoerd door een onafhankelijke externe partij. In het najaar gingen 1.200 enquêteformulieren naar een willekeurige groep inwoners van de gemeente Goedereede. Bovendien werd aan 400 bezoekers van het gemeentehuis gevraagd om een ander enquêteformulier in te vullen. De ontvangers van het formulier konden anoniem reageren. De respons was boven het gemiddelde. In het onderzoek gaat men uit van zes rollen die een inwoners van een gemeente kan hebben, namelijk de burger als kiezer, als klant, als onderdaan, als partner, als wijkbewoner en als belastingbetaler.
Als één van de weinige gemeenten scoorde Goedereede in elk van de zes rollen boven het gemiddelde. Hieruit mag geconcludeerd worden dat de inwoners tevreden zijn over het reilen en zeilen van de gemeente. Het volledige rapport waarin de resultaten van de 23 deelnemende gemeenten met minder dan 25.000 inwoners staan, is te vinden op de website van de gemeente Goedereede, www.goedereede.nl. Meer informatie over het onderzoek en de overige resultaten zijn te vinden op de website van de 'Staat van de Gemeente', www.staatvandegemeente.nl.