Gemeente Oostflakkee bestookt door inwoner
Tijdens de vergadering van dinsdag 10 april 2007 heeft het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oostflakkee besloten te gaan optreden tegen de enorme stroom aan correspondentie, bezoeken en telefoongesprekken die de gemeente ontvangt van de heer A. Swaneveld. Het college betreurt het om deze beslissing te moeten nemen.
Door middel van een brief is op donderdag 12 april 2007 aan de heer A. Swaneveld medegedeeld dat zijn correspondentie niet langer in behandeling wordt genomen, zijn persoonlijke contacten alleen nog op afspraak zullen plaatsvinden en zijn telefonische contacten alleen nog via het algemene nummer van de gemeente worden geregeld.
Er is tot deze zeer uitzonderlijke stap besloten omdat de heer A. Swaneveld al meerdere jaren, maar vooral in snel toenemende mate sinds najaar 2006, de gemeente vrijwel dagelijks belast met lange brieven, e-mails, telefoongesprekken en onaangekondigde bezoeken die aan de kern van zijn zaak, het conflict inzake zijn voormalige bedrijfspand, niets toevoegen. Deze belasting legt een zeer groot beslag op de betrokken medewerkers en zorgt voor een onevenredige werkdruk bij bestuur en ambtelijke organisatie. Hierdoor komen sommige medewerkers onvoldoende toe aan de overige dagelijkse werkzaamheden, waardoor andere inwoners uit de gemeente onbedoeld de dupe worden.
Het college van burgemeester en wethouders heeft echter wel aangegeven dat alle ontvangen brieven en verzoeken van de heer Swaneveld die een normale behandeling verdienen, die behandeling ook zullen krijgen.