Middelharnis SuperFris!

U bekijkt nu een bericht uit het archief van FlakkeeNieuws van 2007 en ouder.

Middelharnis SuperFris! is de slogan waaronder een projectgroep met dezelfde naam aan de slag gaat om het alcoholgebruik onder jongeren terug te dringen. Het is de slogan die vastzit aan een nieuwe projectgroep binnen de gemeente Middelharnis. Supermarkten, Bouman/GGZ, politie en gemeente hebben in het kader van ‘Het Geheim van Goeree-Overflakkee’ de handen in één geslagen: samen gaan ze er voor zorgen dat het alcoholge-bruik onder jongeren af gaat nemen en dat we met elkaar bewuster omgaan met het gebruik van alcohol.

De projectgroep richt zich met name op de (door)verkoop vanuit supermarkten. De vier aangeschoven supermarkten (Agrimarkt, Albert Heijn, C1000 en de Plus) geven met hun deelname een duidelijk signaal af: jongeren onder de 16 kunnen geen alcohol kopen en ook de doorverkoop aan jongeren onder de 16 wordt aangepakt.

Daarnaast wil de projectgroep ook werken aan het bewustzijn rondom alcohol, ze willen laten zien wat alcohol met je doet als je op jonge leeftijd begint met drinken. Door middel van deze campagne, de communicatie erom heen en leuke activiteiten zullen ze laten zien dat je ook op een frisse manier het gezellig kunt hebben. Onderdelen van het project zijn: informatiebijeenkomsten, workshops, communicatiecampagne in de supermarkten en een fris evenement.

De boodschap die ze uitdragen: alcohol onder de 16, nog even niet! En: ook fris is gezellig!

We zien dat je waarschijnlijk software gebruikt die onze reclamebanners ontregelt. Dat vinden we jammer, de enige inkomsten die FlakkeeNieuws heeft zijn namelijk de inkomsten van reclame. Hiervan betalen we o.a. de kosten van de server waarop deze website staat en waardoor je dus het nieuws kan lezen wat je nu wilt lezen. Help ons door FlakkeeNieuws.nl te whitelisten in je adblocker en dus een uitzondering te maken voor deze website. Hartelijk dank!

Terug naar homepagina