Middelharnis SuperFris! van start

Burgemeester de Vries, wethouder Visser, Vincent de Knegt (Bouman/GGZ) en Edwin van Zundert (buurtagent Middelharnis) waren aanwezig en spraken over alcohol, alcoholgebruik en de gevolgen hiervan. Tijdens de bijeenkomst werd de communicatiecampagne onthuld en overhandigd aan de supermarkten. De campagne is gestoeld op de drie pijlers van het project:
1. Geen alcohol onder de 16
2. Tegengaan van doorverkoop van ouderen aan jongeren jonger dan 16
3. Stimuleren van bewustwording rondom alcohol (gebruik en gevolgen)
Ter ondersteuning van de communicatiecampagne worden binnenkort workshops voor caissières georganiseerd. Zij krijgen een praktijkgerichte weerbaarheidtraining aangeboden, waarbij zij leren om nee te verkopen. De projectgroep Middelharnis Superfris blijft actief nadenken over acties en maatregelen die kunnen worden georganiseerd en uitgedragen om het gemeenschappelijk doel na te streven. De boodschap is immers: alcohol onder de 16, nog even niet! En: ook fris is gezellig!
Foto, boven v.l.n.r.: Vincent de Knegt (Bouman/GGZ), Marc de Lange (Albert Heijn), André Slingerland (Plus), Richard Ouweneel (Agrimarkt).
Beneden v.l.n.r.: Huib Pannekoek (C1000), Johan de Vogel (gemeente Middelharnis) en Edwin van Zundert (buurtagent Middelharnis).
Op de foto ontbreken Sandra Bijkerk (gemeente Middelharnis) en Dianne Feteris (GGD).