EilandMarketing Goeree-Overflakkee wint Nationale Citymarketing Trofee

Foto

EilandMarketing Goeree-Overflakkee heeft op maandag 6 juni 2016 de Nationale Citymarketing Trofee in de wacht gesleept. Goeree-Overflakkee mag zich de beste noemen in de categorie tot 100.000 inwoners.

De vakjury, onder leiding van juryvoorzitter Prof. dr. Alexander Rinnooy Kan, over Goeree-Overflakkee: "Met de slogan 'Goeree-Overflakkee mijn eiland' probeert Goeree-Overflakkee een 'wij-gevoel' te creëren, dat zich niet alleen beperkt tot de huidige inwoners. Er is goed nagedacht over het imago van het eiland en alle stakeholders zijn vanaf het begin betrokken. Deze brede aanpak heeft draagvlak gecreëerd." De jury acht de ambities van Goeree-Overflakkee ambitieus, maar realistisch. Goeree-Overflakkee heeft in 2015 de ambitie gekoppeld aan flinke stappen voorwaarts.

Waardering voor eiland Goeree-Overflakkee
"Ik ben echt heel heel erg trots op dit resultaat", vertelt een enthousiaste wethouder Arend-Jan van der Vlugt. "We hebben in redelijk korte tijd veel bereikt als het gaat om gebiedsmarketing. Door de goede samenwerking op ons eiland tussen ondernemers, onderwijs en overheid zijn veel mooie projecten en initiatieven tot stand gekomen. En we timmeren met elkaar nog steeds hard aan de weg. Juist door die samenwerking en de gezamenlijke passie en drive kunnen we Goeree-Overflakkee zo succesvol op de kaart zetten. Deze Citymarketing Trofee is een waardering voor het hele eiland Goeree-Overflakkee, en dan vooral voor al die mensen – ondernemers en inwoners- die zich inzetten om ons mooie eiland te profileren en te positioneren. Nu moeten we er met elkaar voor zorgen dat we dit succes vasthouden en doorzetten."

Beste van Nederland
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) werd dit jaar tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Arnhem uitgereikt. In de categorie boven de 100.000 inwoners werd Den Haag de winnaar. Goeree-Overflakkee mag zich dit jaar samen met Den Haag de beste van Nederland noemen als het gaat om citymarketing.

Jury
Alle zes de genomineerden presenteerden hun verhaal in mei aan de vakjury. Deze jury beoordeelde de zes genomineerden op basis van deze presentaties en op vakinhoudelijke elementen als beleidsmatige aanpak, organisatie, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing. Ook is gekeken naar spraakmakende en/of opvallende marketingactiviteiten in 2015 en is de jury altijd op zoek naar vernieuwing en de bijdrage aan het vakgebied.

DeltaFiber